قیمت ویزای توریستی دبی

14 روزه عادی

290درهم
  • برای فرزند زیر 18 سال: 60 درهم
  • فقط امکان یک بار ورود به خاک امارات را دارد

یک ماهه عادی

295درهم
  • برای فرزند زیر 18 سال: 60 درهم
  • فقط امکان یک بار ورود به خاک امارات را دارد

دو ماهه عادی

450درهم
  • برای فرزند زیر 18 سال: 100 درهم
  • فقط امکان یک بار ورود به خاک امارات را دارد

یک ماهه مولتی

460درهم
  • برای فرزند زیر 18 سال: 150 درهم
  • امکان چند بار ورود به خاک امارات را دارد

دو ماهه مولتی

740درهم
  • برای فرزند زیر 18 سال: 200 درهم
  • امکان چند بار ورود به خاک امارات را دارد
ویزای دوبی

14 روزه عادی

ویزای توریستی دبی

290 درهم

  • نوع ویزا
    ویزای معمولی یک بار ورود

  • زمان پردازش
    یک تا سه روز کاری

  • اعتبار
    60 روز از تاریخ صدور

  • مهلت اقامت
    14 روز از تاریخ ورود

دبی یکی از مقاصد پر رفت و آمد برای ایرانیان است. ایرانی‌های بسیاری با مقاصد گردشگری، کاری و یا بازدید از اقوام اقدام به سفر به امارات متحده عربی می‌کنند. البته ورود به امارات متحده عربی مستلزم دریافت ویزای این کشور می‌باشد. خوشبختانه دریافت ویزای دبی کار چندان سختی نیست، زیرا امارات قصد دارد خود را به قطب گردشگری جهان تبدیل کند.

ویزای توریستی دبی به دو صورت کوتاه مدت و بلند مدت (از چند روزه تا دو ماهه) صادر می‌شود. ویزای دبی برای ایرانیان عمدتا از نوع توریستی است که مناسب سفرهای تفریحی و کوتاه مدت می‌باشد. لازم به ذکر است که منظور از ویزای توریستی دبی، ویزای امارات متحده عربی است و با این ویزا می‌توانید به شهرهای دیگر مانند ابوظبی، شارجه و … نیز سفر کنید.

هدف هر سفری، نوع ویزای آن را تعیین می‌کند. اگر هدف شما از سفر به دبی، گذراندن اوقات فراغت، خرید‌کردن و لذت‌بردن از طبیعت است، باید برای ویزای توریستی دبی اقدام کنید.
ویزای توریستی دبی بر اساس مدت‌زمان اقامتی که دارید، به انواع مختلفی تقسیم می‌شود.

ویزای 14 روزه عادی

این ویزا برای اقامت‌های 14 روزه صادر می‌شود و معمولا برای تورهای دبی از این ویزا استفاده می‌شود.

ویزای یک ماهه عادی

با گرفتن این ویزا می‌توانید بین 1 تا 30 روز در دبی اقامت داشته باشید. اما تنها یک بار امکان ورود به خاک امارات را خواهید داشت.

ویزای دو ماهه عادی

این ویزا نیز مانند ویزای یک ماهه عادی است. با این تفاوت که با گرفتن این ویزا می‌توانید تا 60 روز در دبی اقامت داشته باشید.

ویزای یک ماهه مولتی

ویزاهای مولتی یا چند بار ورود، امکان ورود بدون محدودیت به امارات را تا زمان پایان اعتبار ویزا دارند. درصورتی که می‌خواهید در طول یک ماه، چند بار به خاک دبی وارد و خارج شوید، این ویزا مناسب شما است. معمولا از ویزاهای مولتی برای شرکت در کلاس‌های آموزشی، دریافت گواهی‌نامه و موارد مشابه استفاده می‌شود.

ویزای دو ماهه مولتی

ویزای دو ماهه مولتی نیز مانند ویزای یک ماهه مولتی است، با این تفاوت که مهلت دو ماهه برای اقامت در دبی، از اولین لحظه ورود دارید. بدیهی است که با داشتن این ویزا نیز می‌توانید چندین بار در طول مدت ویزا، وارد خاک دبی شوید.

هزینه ویزای توریستی دبی کاملا وابسته به نوع ویزای درخواستی، تعداد روزهای اقامت، سینگل و یا مولتی بودن و امکان تمدید آن متغیر است. همچنین نوسانات نرخ ارز در ایران هم بر روی قیمت ویزای دبی تاثیرگذار است.برای مشاهده قیمت ویزاهای مختلف دبی اینجا کلیک کنید.

لازم به ذکر است اعتبار تمام ویزاهای امارات، 58 روز از زمان صدور است. یعنی از زمان صدور ویزا 58 روز زمان دارید که از ویزای خود استفاده و وارد خاک امارات شوید.

ارائه پاسپورت معتبر حداقل با ۷ ماه اعتبار
تصویر شناسنامه و کارت ملی
اسکن عکس 3×4 با پس زمینه سفید

عکس پرسنلی مناسب برای درخواست ویزای امارات باید یک عکس 3×4 جدید (حداکثر شش ماه پیش گرفته باشید) و با پس‌زمینه سفید باشد. حتی می‌توانید کنار یک دیوار سفید بیاستید و با تلفن همراهتان عکس مناسب بگیرید.

تصویر مناسب برای درخواست ویزا

توجه داشته باشید که در عکس نباید مواردی مثل اکسسوری، عینک و مویی که صورت را می‌پوشاند وجود داشته باشد. همچنین نباید سایه اضافی بر روی چهره افتاده باشد.

تصویر مناسب برای درخواست ویزا

اسکن ارسالی از تصویر نباید مات یا دارای نویز یا ترام بیش از حد باشد.

تصویر مناسب برای درخواست ویزا

صدور ویزای دبی حدود دو تا سه روز کاری زمان می‌برد. این زمان در زمان‌هایی که تقاضا برای درخواست ویزای دبی زیاد باشد، می تواند تا هفت روز کاری طول بکشد. لازم است بدانید فرآیند درخواست و صدور ویزا برای تمام افراد یکسان است و ویزای توریستی فوری دبی فقط یک عبارت تبلیغاتی است که با استفاده از آن ممکن است هزینه بیشتری از شما درخواست کنند.

برای دریافت ویزای توریستی امارات نیازی به شرایط خاصی نیست. حتی به سابقه سفر یا تمکن مالی نیز نیازی ندارید. با این حال شرایط سنی خاصی برای دریافت ویزا لحاظ شده است.

دختران و پسران زیر ۱۸ سال تحت هیچ شرایطی نمی‌توانند به صورت انفرادی برای اخذ ویزای دبی اقدام کنند. مگر اینکه به همراه پدر و مادر درخواست ویزا داده باشند و یا ویزای این کشور را داشته و آن را ضمیمه مدارک فرزندشان کنند.

اگر از هر فرودگاهی غیر از فرودگاه دبی (مانند ابوظبی یا شارجه) به امارات وارد می‌شوید، باید در فرم درخواست اخذ ویزای امارات، افسر ویزا را از این مسئله آگاه کنید.

داشتن بیمه‌نامه مسافرتی کشور امارات برای متقاضیان ویزای دبی الزامیست. این بیمه‌نامه توسط کشور امارات و از طریق کارگزاران معتبر ویزای دبی صادر می شود.

برای تمدید ویزای توریستی دبی لازم نیست از امارات خارج شوید، بلکه می‌توانید تمدید ویزا را بدون خروج از کشور تا دو مرتبه انجام دهید. البته باید توجه کنید که تمدید ویزا باید قبل از تمام شدن زمان انقضای آن انجام شود. زیرا اگر مسافر بیشتر از زمان تعیین شده در ویزای خود در امارات بماند، هنگام خروج به ازای هر روز اقامت غیر قانونی با جریمه‌های سنگین مواجه خواهد شد. علاوه بر آن ممکن است نامش در لیست سیاه صدور ویزای دبی قرار بگیرد و به این ترتیب چندین سال امکان صدور ویزا برایش وحود نداشته نباشد.

اداره مهاجرت امارات دلایل خاص خود را برای ریجکت ویزای متقاضیان دارد. اما در شرایط عادی احتمال ریجکت شدن درخواست ویزای دبی بسیار پایین است.

برخی از رایج‌ترین دلایل ریجکت شدن ویزای دبی عبارتند از:

در صورتی که متقاضی قبلا ویزای توریستی امارات گرفته باشد اما به این کشور سفر نکرده باشد. اگر ویزای شما صادر شده اما سفرتان را کنسل کرده‌اید، بهتر است از جایی که ویزای امارات را دریافت کرده‌‌اید، بخواهید ویزای‌تان را کنسل کنند تا با مشکلات آتی دریافت ویزا مواجه نشوید.

در صورتی که متقاضی سابقه جرم، تقلب و کلاه‌برداری داشته باشد و دوران محکومیتش را در خاک امارات گذرانده باشد، ریجکت خواهد شد.

در صورتی که متقاضی سابقه حضور غیر قانونی در خاک امارات را داشته باشد، به احتمال زیاد درخواستش ریجکت می‌شود.

در صورتی که در مدارک متقاضی نقص، خط‌خوردگی و ناخوانایی وجود داشته باشد و یا اسکن مدارک یا عکس متقاضی واضح نباشد، ممکن است درخواستش ریجکت شود.

تشابه اسمی هم ممکن است باعث ریجکت درخواست ویزا شود. برای مثال اگر دو نفر نام و نام خانوادگی مشابهی داشته باشند و یکی از آنها سابقه کیفری یا نقصی مدارک داشته باشد؛ این تشابه و تداخل کوچک ممکن است باعث ریجکت شدن درخواست متقاضی شود.

افراد زیر ۱۸ سال و بالای ۷۰ سال در صورتی که به تنهایی اقدام به درخواست ویزای توریستی دبی نمایند، به احتمال زیاد ریجکت خواهند شد.

در صورتی که به هر دلیل ریجکت شدید، کافیست مشکل ویزای خود را حل کنید و مجددا درخواست ویزا بدهید.